主頁 6大強積金投資決策點 5種主要強積金基金 5大退休策劃 實用工具及資源
挑選基金挑選計劃額外供款轉職處理調整組合退休處理 介紹「積」檔案一覽表 按人生階段策劃退休評估退休生活需要為退休累積財富檢討退休投資組合提取退休儲備 強積金投資資訊及工具退休策劃工具多媒體專區專題文章刊物及單張社交媒體平台詞彙表常用連結

積場生涯攻略 ──
以為儲唔儲都唔差幾多嘅日子,我哋都經歷過

最細嗰個表弟啱啱出嚟做嘢無耐,無份工做得長,於是我早排就用激將法挑戰佢,如果份新工過到試用期,就會請佢食餐好。出到嚟不斷聽佢呻呢樣呻嗰樣,猛咁攞新公司同舊公司比較。橫掂我準備食完飯之後跑步,餐飯都要時間消化,即管聽下佢有咩咁不滿。

表弟話對新公司嘅環境、人事同假期都唔慣!愈講愈躁底,一怒之下話想出部新電話洩憤,個價錢幾乎係佢成份人工。佢覺得做嘢咁辛苦要獎勵自己,仲話好多同佢一樣喺職場食物鍊最底層嘅新人都慣咗「長期糧尾」嘅生活。儲錢?「儲唔儲都唔差幾多」喎!

「你而家就話冇女朋友啫,如果遲啲有拖拍甚至去到成家立室嘅階段,繼續餐搵餐食餐餐清咪好危?再諗遠少少,若果第時有埋小朋友,自己係咪有能力畀到好嘅環境同生活下一代先?仲有,自己老咗之後又點算呢?」

「咁遠嘅事未諗到喎……」


廿幾歲仲後生,唔好話好難想像老咗身體機能會衰退,結婚、生仔、養家對佢嚟講都好遙遠。但殘酷嘅現實係到年紀大咗喇,呢啲本來好遙遠嘅問題就喺眼前,而我哋可能已經冇咁多「窿路」同埋精力搵錢,之前儲落嘅錢就會變得好重要,所以千祈唔好喺後生嘅時候洗腳唔抹腳。好似我由十八廿二就keep住跑步,腳部肌肉增強咗,而家人到中年先keep到好嘅體魄繼續搏殺,唔似啲零運動嘅朋友連上落樓梯都會膝頭哥痛!
諗起表弟讀書嗰陣係運動健將,投身職場之後成日話收咗工都攰到黐肺無動力去做運動,結果唔使兩年就肥咗幾個碼。我就用呢樣嘢同佢講,做運動同儲錢一樣,唔好睇小個「量」,持之以恆一定有收獲。舉個例,每日跑步20-30分鐘你覺得做唔做都無分別咩?試吓完全唔做運動吖,體形同體格可以差好遠。

「就好似我而家咁……」表弟望住自己就嚟俾個肚腩逼爆嘅裇衫,似乎明咗啲嘢。


好彩年輕就係本錢,而家落後咗唔緊要,仲有時間追得番。運動如是,儲蓄投資都一樣。當你廿幾歲出嚟社會工作,一開始可以儲嘅錢唔多,但前面條路起碼仲有40年,本來好少嘅錢逐啲逐啲儲同做啲適當投資好似「滾雪球」咁滾大佢,時間長唔覺唔覺就累積到一筆資產。所以後生時要養成一個習慣,一出糧就儲起一部份嘅錢,剩低嘅先用嚟應付生活開支,唔好俾自己慣咗使到盡,或者先使未來錢。
「我仲以為要慳到盡!咁即係都可以使錢,但要儲咗錢仲有閒錢先去諗消費?」醒目仔,一點就明!我哋可以試下用啲理財工具,例如「退休策劃計算機」嚟計自己嘅退休需要,訂立一個實在嘅儲蓄目標,然後逐啲逐啲完成目標。道理就好似練跑咁,按住自己嘅體能提升慢慢由每次跑3K增加到5K,再挑戰10K、半馬、全馬,咁先會越跑越遠。

「咁為咗我可以做到儲蓄目標,你會唔會考慮贊助我想買嗰部新電話?」

Well,佢會諗辦法開源節流,都算係一個好開始。

撰文:辦公室日報
按此瀏覽「積場生涯攻略」系列文章
×